Röjarfredagen skjuter vi på – sommarmöte den 20 juli!

Sol, sol, sol – det är härligt på många sätt, men leder till en torka av sällan skådad art. Att nu använda motorsågar och röjsågar med gnistrisk är allt annat än lämpligt, och därför skjuter vi på vår gemensamma arbetsdag för öns öppna landskap. Vi får återkomma om lämpligt datum för vårt gemensamma nappatag med växtligheten.
Som fredagen den 20:e juli alltså blir ”frilagd” från röjningsarbete kommer vi istället att hålla årets SOMMARMÖTE denna dag, med början 10.00 i Missionshuset.
På dagordningen för mötet står fyra huvudpunkter:
1. Rapport från naturvårdsgruppen
2. Rödlögabodens besvärliga situation och hur vi kan bidra
3. Förslag för föreningens aktivitet framöver
4. Brandsäkerhetsgenomgång – hur funkar egentligen den gemensamma utrustningen, pumpar, slangkopplingar etc? Och hur funkar hjärtstartaren?
Sedan blir det praktik i byhamnen, och tillfälle för stora och små att spruta vatten hej vilt! Ta chansen!
Att vi inte arbetar den 20.e betyder inte att vi inte kan ha kalas. Slåtterfesten genomförs som planerat – på ångbåtsbryggan träffas vi lördagen den 21:a, äter medhavd matsäck, köper lotter, vinner priser och dansar har kul tillsammans. Varmt välkomna!
Svartlögaföreningens styrelse
genom