Årsmöte 24 mars 13:00 på Reimersholme

Om en månad är det dags: årsmöte i Svartlögaföreningen. Mötet hålls på Reimersholme, Reimersholmsgatan 45 (Åttingen, en åttkantig byggnad) den 24 mars med start 13:00. Till Åttingen tar man sig lämpligen med buss 54 eller 66 till ändhållplatsen Reimersholme. När man stigit av går man tillbaka c:a 50 meter på den väg där bussen kom. Det går också att promenera från Hornstulls T-bana vilket tar ca 15 min.

Mötet inleds med  föreläsningen Skog, äng eller betesmark? Maximera naturnyttan, ett högaktuellt ämne när nu skogar och ängar drabbats av både torka och storm. Föreläsare är Peter Curman, biolog och verksam som naturvägledare i Tyresta nationalpark. Hans specialitet är urskog och orörd natur, men han har också erfarenhet av kulturlandskap med artrika naturbetesmarker.

Efter föreläsningen (ca 45 min) tar årsmötet vid.

Som vanligt kommer det att finnas fika att köpa, så ta med portmonnän. Glöm inte heller att betala in din medlemsavgift till föreningens plusgiro 670080-1!  Årsavgift 250 kr/familj,  100 kr enskild medlem. Skriv aktuell mailadress på inbetalningen (särskilt viktigt för nya medlemmar, så att information kan spridas i föreningen – värvar du en ny medlem, berätta också detta!)
För styrelsen
Katarina