Kalendarium 2019

Mer information om de flesta av händelserna kommer att ges på webbsidan. Kalendariet uppdateras löpande.

8 juni Extra röjardag – vi jobbar med spåren efter Alfrida. 10-15, med eget fika mitt på dan och samling vid korvgrillarna vid 15! Anmäl ditt deltagande i doodeln (så att vi kan köpa korv så det räcker)

20/6 VM-pub i Ribrants lada

21/6 Midsommarfirande
        kl 10-11 vi klär och reser midsommarstången
kl 15 traditionsenligt firande med musik och lekar

29 juni Slåtterkurs. Anmäl dig i doodeln och ta med egen lie.

11 juli Flyg helikopter! Chans att få en tur över ön från 16:30. Svartloga 11 juli kl 1630

12 juli Kajakkurs för nybörjare på Svartlöga (rekommenderas varmt för alla som har börjat eller tänker sig att börja paddla kajak: otroligt roligt och mycket lärorikt tyckte webmaster som gick kursen 2018)

13 juli Musik på Panget med Jan Levander och Malin Hülphers

13-14 juli Kajakkurs på Svartlöga för den som paddlat lite mer

16 juli (ändrat datum!) Månskenspaddling avfärd från byhamnen 20:00.

15-18 juli Svartlöga seglarläger
Ålder 8-12 år, pris 400:-. För att anmäla dig till seglarlägret skriver du till: SOL.svartloga@gmail.com Lägret styrs i år av August Björnum och Kiri Wermelin i år. Vi räknar med att ni själva har med er båtar men om inte så hör av dig till 0707221433 så kan vi förhoppningsvis lösa det! Mer info om b.l.a exakta tider kommer!

19 juli Röjarfredag

20 juli 14:00 Besök av Räddningstjänsten i Norrtälje: Hjärt- och lungräddningskurs samt brandförsvar.

20 juli Slåtterfest

21 juli Sommarmöte

23 jul 12-14 Återvinningsfärjan kommer till Svartlöga (ångbåtsbryggan). Var och en som bär saker till ångbåtsbryggan ansvarar också för att bära dem ombord på båten – detta bistår INTE kommunens personal med!
I år angör inte miljöbåten Svartlöga, utan det sker först sommaren 2020.

25 juli Freddie and the airbags på Panget

27 juli Boule

12 -13 oktober Eldningshelg som alltid med aktivitet efter väder: eldning när det är säkert, arbete och korv i alla väder!

5 reaktion på “Kalendarium 2019

1. Vad roligt att det var ett så stort intresse för loppisen.

Nu är det bara att titta igenom skrymslen och vrår så ses vi den 25 juli på Ångbåtsbryggan.
    Hej!
    /Lotta o Jan

• Hej igen,
      ändrat datum för loppisen: lördag 8 juli blir det istället. Kommers och byteshandel i bykorset!
      /Katarina

2. Vad säger ni, loppisen förra året hade, om jag minns rätt, 7 bord. Finns intresse för en repris i år?
    Lotta